სარეკლამო აგენტი

 

  • პროფესიის აღწერა:

 

სარეკლამო აგენტი არის სპეციალისტი, რომელიც გვევლინება რეკლამის დამკვეთსა და რეკლამის მწარმოებელს და/ან გამავრცელებელს შორის შუამავლის როლში. იგი ახორციელებს სარეკლამო იდეის, რგოლის და/ან ვიზუალის, ადგილის, სივრცის, დროის შეთავაზებას და მიყიდვას რეკლამის დამკვეთისათვის, ამასთან ზრუნავს რეკლამის განთავსებაზე.

 

 

  • სამუშაო გარემო და დასაქმების შესაძლებლობები: 

 

 სარეკლამო აგენტის ძირითადი სამუშაო გარემოა ოფისი. საჭიროებისამებრ, უწევს საველე პირობებში მუშაობა. სარეკლამო აგენტს შეუძლია დასაქმდეს ნებისმიერ კომპანიაში, ასევე აქვს თვითდასაქმების შესაძლებლობა.

 

 

  • აუცილებელი პროფესიული მოთხოვნები:

 

(კანონმდებლობით არ არის დადგენილი)

 

 

  • კვალიფიკაციის დონე: 

 

 მეოთხე

 

 

  • პროფესიული მოვალეობები და ამოცანები:

 

 

1.

პირველადი სააღრიცხვო დოკუმენტების მოპოვებაში მონაწილეობა

  • ეცნობა სარეკლამო ინდუსტრიას
  • შეაქვს ინფორმაცია ელექტრონულ ბაზაში რეკლამის პოტენციურ დამკვეთთა, რეკლამის მწარმოებელთა და რეკლამის გამავრცელებელთა შესახებ
  • ამუშავებს ინფორმაციას რეკლამის პოტენციურ დამკვეთთა, რეკლამის მწარმოებელთა და რეკლამის გამავრცელებელთა შესახებ 
  • იყენებს მონაცემთა ბაზაში არსებულ ინფორმაციას მიზნობრივად
  • 2.

    რეკლამის დამკვეთთან საქმიანობის ორგანიზება

  • სთავაზობს რეკლამის პოტენციურ დამკვეთს სარეკლამო მომსახურებას
  • იღებს დაკვეთას
  • სწავლობს სარეკლამო პროდუქტს
  • აწარმოებს მოლაპარაკებას რეკლამის დამკვეთთან 
  • ათანხმებს სარეკლამო ნიმუშს რეკლამის დამკვეთთან
  • 3.

    რეკლამის მწარმოებელთან საქმიანობის წარმართვა

  • ამყარებს კავშირს რეკლამის მწარმოებელთან 
  • აწვდის რეკლამის მწარმოებელს საჭირო ინფორმაციას რეკლამის დასამზადებლად 
  • ამოწმებს რეკლამის ვიზუალურ და ტექსტურ სახეს კანონმდებლობისა და ეთიკის ნორმების გათვალისწინებით
  • 4.

    რეკლამის განთავსება

  • ირჩევს რეკლამის გავრცელების საშუალებას 
  • ამყარებს კავშირს რეკლამის გამავრცელებელთან
  • იყენებს რეკლამის წინწაწევის თანამედროვე საინფორმაციო და საკომუნიკაციო საშუალებებს
  • მონაწილეობს სარეკლამო აქციებში შემსრულებლის რანგში
  • აფორმებს იურიდიულ და ბუღალტრულ დოკუმენტაციას
  • 5.

    საკუთარი კომპეტენციების ფარგლებში უსაფრთხო სამუშაო გარემოს უზრუნველყოფა

  • აღმოუჩენს/უზრუნველყოფს პირველად სამედიცინო დახმარებას/დახმარების გაწევას
  • იცავს (პირად და სამუშაო ადგილის) სანიტარულ-ჰიგიენური ნორმებს
  • იცავს შრომითი უსაფრთხოების ნორმებს
  • იცავს გარემოსდაცვით ნორმებს
  • იცავს პროფესიულ ეთიკას
  • 6.

    პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნვა

  • ეცნობა ორგანიზაციის სტრუქტურასა და საკუთარ უფლება-მოვალეობებს
  • აფასებს საკუთარ კომპეტენციებს, ცოდნასა და უნარებს
  • გეგმავს საკუთარ პროფესიულ განვითარებას
  • ეცნობა პროფესიულ სიახლეებს (პროფესიული ლიტერატურის ანალიზი, ინტერნეტ -რესურსები, პროფესიული გაერთიანებების აქტივობებს და სხვ.)
  • ერთვება პროფესიული განვითარების ღონისძიებებში (კონფერენციები და სემინარები, ტრენინგ-კურსები და სხვ.)
  • ეცნობა სარეკლამო ინდუსტრიის სიახლეებს
  •  

     

    • პიროვნული თვისებები:

     

    • კომუნიკაბელური
    • კრეატიული 
    • პრეზენტაბელური
    • დამაჯერებელი
    • ენერგიული 
    • სხარტი აზროვნების მქონე

     

     

    • ხელსაწყოები, დანადგარები, მასალები:

     

    • საკანცელარიო მასალა/ინვენტარი
    • სახატავი დაფა
    • ფოტოაპარატი
    • საოფისე კომპიუტერული ტექნიკა
    • პროექტორი

     

     

    • პროფესიის სამომავლო ტენდენციები:

     

    • ხშირია სარეკლამო აგენტის პროფესიასთან გაყიდვების აგენტის, პრომოუტერის მომიჯნავე პროფესიების გაიგივება, რამეთუ ეს პროფესიები ხშირ შემთხვევაში იკვეთება ერთმანეთთან - თავის მხრივ ეს ზრდის მომიჯნავე პროფესიათა დაუფლების და შესაბამისად დასაქმების შესაძლებლობებს
    • მომსახურების სრული ციკლის სარეკლამო სააგენტოების საქმიანობის სპეციფიკა გარკვეულწილად საფრთხეს უქმნის სარეკლამო აგენტის პროფესიას - რამეთუ ისინი ემსახურებიან დამკვეთებს, კლიენტებს, რომლებიც გამოყოფენ დიდ თანხებს მარკეტინგსა და პროპაგანდულ საქმიანიობაზე, რომელთა პარალელურად ფუნქციონირებენ საშუალო და მცირე სააგენტოები, რომლებიც ორიენტირებულნი არიან დააკმაყოფილონ განსხვავებული ორგანიზაციების/ფირმების მოთხოვნა მიუხედავად მათი სიდიდისა/ზომისა და ბაზრის ხასიათისა - იქნება ეს სამომხმარებლო, ვაჭრობის სფეროს თუ სამრეწველო ბაზარი. 

     

     

    • პროფესიული ცოდნა და უნარები:

     

     

    1.

    რეკლამის პოტენციურ დამკვეთთა, რეკლამის მწარმოებელთა და რეკლამის გამავრცელებელთა ელექტრონული ბაზის შექმნა

    • იცის რეკლამის არსი
    • იცის რეკლამის მიზნების, ამოცანები, ფუნქციების არსი
    • იცის რეკლამის სახეები
    • იცის სარეკლამო ინდუსტრიაზე გავლენის მქონე მსოფლიო ტენდენციები 
    • იცის სარეკლამო ინდუსტრიის სტრუქტურის არსი
    • იცის სარეკლამო ინდუსტრიის მონაწილეების საქმიანობის არსი 
    • იცის რეკლამის დამკვეთების საქმიანობის არსი
    • იცის სარეკლამო სააგენტოს სპეციალისტთა ფუნქციები
    • იცის სარეკლამო სააგენტოს მომსახურების ანაზღაურების ფორმები
    • იცის გარე დამხმარეთა საქმიანობის არსი
    • იცის მიზნობრივი აუდიტორიის ძირითადი ჯგუფები
    • იცის სარეკლამო ბაზრის სუბიექტების არსი
    • იცის ადამიანზე რეკლამის ფსიქოლოგიური ზემოქმედების ფაქტორთა არსი
    • იცის რეკლამის პოტენციურ დამკვეთთა არსი
    • იცის რეკლამის მწარმოებლების არსი
    • იცის რეკლამის გამავრცელებლების არსი
    • იცის სეგმენტაციის არსი
    • იცის ბაზრის სუბიექტების დაჯგუფების მახასიათებლები
    • იცის რეკლამის მომხმარებლის არსი
    • შეუძლია სარეკლამო სააგენტოს მომსახურების ანაზღაურების დასახელება
    • შეუძლია მიზნობრივი აუდიტორიის ძირითადი ჯგუფების დახასიათება
    • შეუძლია კონკრეტული დავალების შესაბამისად სარეკლამო ინდუსტრიის მონაწილეთა იდენტიფიცირება
    • შეუძლია საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით რეკლამის პოტენციურ დამკვეთთა, რეკლამის მწარმოებელთა და რეკლამის გამავრცელებელთა შესახებ ინფორმაციის მოძიება 
    • შეუძლია რეკლამის პოტენციურ დამკვეთთა, რეკლამის მწარმოებელთა და რეკლამის გამავრცელებელთა ელექტრონული ბაზის შექმნა
    • შეუძლია მოპოვებული მონაცემების განახლება
    • შეუძლია ინფორმაციის სანდო წყაროების დასახელება
    • შეუძლია ინფორმაციის მოპოვების საკომუნიკაციო საშუალებები გამოყენება
    • შეუძლია მოპოვებული მონაცემების განახლება
    • შეუძლია მახასიათებლების მიხედით რეკლამის პოტენციურ დამკვეთთა, რეკლამის მწარმოებელთა და რეკლამის გამავრცელებელთა დაჯგუფება შეუძლია ელექტრონულ ბაზასთან მუშაობა
    • შეუძლია რეკლამის პოტენციურ დამკვეთთა, რეკლამის მწარმოებელთა და რეკლამის გამავრცელებელთა განსაზღვრა

    2.

    რეკლამის დამკვეთთან საქმიანობის ორგანიზება

    • იცის მოთხოვნის არსი
    • იცის სარეკლამო საქმიანობის სახეები
    • იცის რეკლამის გავრცელების არხები
    • იცის ადამიანზე რეკლამის ზემოქმედების ფსიქოლოგიური ფაქტორები
    • იცის დარწმუნების ხერხები
    • იცის რეკლამის კანონით დადგენილი მოთხოვნები საქონლისა და მომსახურების მიმართ
    • იცის სარეკლამო გაცხადების შედგენის წესი
    • იცის მეტყველების კულტურის ძირითადი კომპონენტები
    • იცის მარკეტინგული კომუნიკაციების ელემენტები
    • იცის ინტეგრირებული მარკეტინგული კომუნიკაციების არსი 
    • იცის რეკლამის როლი მარკეტინგულ კომუნიკაციაში 
    • იცის ინტეგრირებული მარკეტინგული კომუნიკაციების ძირითადი შემადგენლები
    • იცის ATL კომუნიკაციის არსი
    • იცის BTL კომუნიკაციის არსი
    • იცის დოკუმენტების წარმოების წესი
    • იცის ხელშეკრულების არსი
    • იცის სარეკლამო პროცესის მონაწილეთა პასუხისმგებლობა არასათანადო რეკლამის შემთხვევაში 
    • იცის სარეკლამო მომსახურების გაწევის მარეგულირებელი სამართლებრივი ნორმები
    • იცის პროდუქტის არსი
    • იცის სარეკლამო პროდუქტის/ობიექტის არსი
    • იცის მიზნობრივი აუდიტორიის არსი
    • იცის კონკურენციის არსი
    • იცის კომერციული საიდუმლოს არსი
    • იცის კლიენტთა ტიპოლოგია
    • იცის სარეკლამო პროცესის სუბიექტების ფსიქოლოგიური თავისებურებები
    • იცის ბიუჯეტის არსი
    • იცის რეკლამის ბიუჯეტის შედგენისადმი მიდგომების არსი
    • იცის რეკლამის სახეები
    • იცის საქონლისა და მომსახურების მიმართ საქართველოს კანონით რეკლამის შესახებ დადგენილი მოთხოვნები
    • იცის კომუნიკაციის მარეგულირებელი კომისიის შესაბამისი დადგენილებები
    • იცის კანონი მაუწყებლობის შესახებ (საჭირო დებულებები)
    • იცის ტექსტთან მუშაობა (კორექტირება)
    • იცის გამოსახულების (ვიზუალის) შექმნისთვის საჭირო კომპიუტერული პროგრამები
    • შეუძლია მოთხოვნის იდენტიფიცირება
    • შეუძლია მომსახურების გაწევასთან დაკავშირებულ სამართლებრივი ნორმების გამოყენება
    • შეუძლია რეკლამის გავრცელების საშუალებების გამოყენება
    • შეუძლია საქონლის შეძენაზე ზემოქმედი ფაქტორების განსაზღვრა
    • შეუძლია სარეკლამო მომსახურების შეთავაზებისას მარკეტინგული კომუნიკაციების გამოყენება 
    • შეუძლია პრეზენტაციის/თვითპრეზენტაციის მომზადება
    • შეუძლია სარეკლამო განცხადების მარტივი ტექსტის შედგენა/გაფორმება
    • შეუძლია სამომხმარებლო დანიშნულების საქონლის ბაზარზე სტიმულირების ეფექტიანობის საშუალებების მისადაგება
    • შეუძლია დოკუმენტების წარმოება 
    • შეუძლია სამართლებრივი ნორმების დაცვით ხელშეკრულების გაფორმება 
    • შეუძლია პროდუქტის გამოყენების მიზნობრიობის/დანიშნულების განსაზღვრა 
    • შეუძლია მიზნობრივი აუდიტორიის განსაზღვრა
    • შეუძლია კონკურენტთა იდენტიფიცირება
    • შეუძლია სარეკლამო პროდუქტზე ინფორმაციის მოძიება
    • შეუძლია კონკურენტების რეკლამების შესახებ ინფორმაციის სანდო წყაროებზე დაყრდნობით ანალოგიურ პროდუქტზე ინფორმაციის მოძიება 
    • შეუძლია საქონლის ან მომსახურების რეკლამის მიმართ კანონის მოთხოვნების იდენტიფიცირება
    •  შეუძლია პროდუქტის პოზიციონირება
    • შეუძლია ინფორმაციის მსგავსი სარეკლამო პროდუქტების წარმოდგენა
    • შეუძლია მარკეტინგული კვლევის სარეკლამო პროდუქციის შემუშავებისა და შეფასების განსაზღვრა
    • შეუძლია დარწმუნების ხერხების გამოყენებით რეკლამის დამკვეთთან მოლაპარაკების წარმართვა 
    • შეუძლია კლიენტთა ტიპოლოგიის განსაზღვრა
    • შეუძლია სარეკლამო პროცესის მონაწილეთა ფსიქოლოგიური თავისებურებების განსაზღვრა
    • შეუძლია სარეკლამო პროცესის მონაწილეთა არასათანადო რეკლამის შემთხვევაში პასუხისმგებლობის განსაზღვრა
    • შეუძლია სავარაუდო ბიუჯეტის დადგენა/შეთანხმება
    • შეუძლია პროექტის შესრულების ვადების დადგენა/შეთანხმება
    • შეუძლია რეკლამის სახეების დადგენა/შეთანხმება
    • შეუძლია რეკლამის გავრცელების არხების დადგენა
    • შეუძლია რეკლამის დამკვეთთან დარწმუნების ხერხების გამოყენებით მოლაპარაკების წარმართვა 
    • შეუძლია კონკრეტული ამოცანისათვის რეკლამის ტიპის მისადაგება
    • შეუძლია გამოყოფილი ბიუჯეტისა და რეკლამის შესახებ კანონის შესაბამისად ნიმუშის/ნიმუშების წარდგენა
    • შეუძლია ნიმუშის დაწუნების შემთხვევაში დაწუნების მიზეზების დაფიქსირება
    • შეუძლია რეკლამის შესახებ კანონის შესაბამისად კორექტირებული ნიმუშის წარდგენა შეუძლია მიღება-ჩაბარების აქტის გაფორმება

    3.

    რეკლამის მწარმოებელთან საქმიანობის წარმართვა

    • იცის სარეკლამო პროცესის სუბიექტების ფსიქოლოგიური თავისებურებები
    • იცის სარეკლამო საქმიანობის სახეები
    • იცის რეკლამის გავრცელების საშუალებების არსი
    • იცის სარეკლამო პროდუქტის წარმოების სახეები
    • იცის ხელშეკრულების არსი
    • იცის სარეკლამო მომსახურების გაწევის მარეგულირებელი სამართლებრივი ნორმები
    • იცის საავტორო უფლებების არსი
    • იცის მომიჯნავე უფლებების არსი
    • იცის სარეკლამო პროცესის მონაწილეთა პასუხისმგებლობა არასათანადო რეკლამის შემთხვევაში
    • იცის არასათანადო რეკლამის სახეები
    • იცის არასათანადო რეკლამის არსი
    • იცის სარეკლამო საქმიანობის რეგულირების სისტემის დონეების თავისებურებები
    • იცის სარეკლამო საქმიანობის რეგულირების სისტემის თავისებურებები
    • იცის სარეკლამო საქმიანობის მარეგულირებელი ძირითადი სამართლებრივი ნორმები
    • იცის კანონის მოთხოვნები ცალკეული საქონლისა და მომსახურების რეკლამის მიმართ
    • შეუძლია აგენტსა და დამკვეთს, მწარმოებელს, გამავრცელებელს შორის თანამშრომლობის პირობების დადგენა
    • შეუძლია აგენტსა და მწარმოებელს შორის ხელშეკრულების გაფორმება
    • შეუძლია რეკლამის შესახებ საქართველოს კანონის გათვალისწინებით სარეკლამო ინფორმაციის გადაცემა 
    • შეუძლია საავტორო და მომიჯნავე უფლებების შესახებ საქართველოს კანონის გათვალისწინებით სარეკლამო ინფორმაციის გადაცემა 
    • შეუძლია არასათანადო რეკლამის იდენტიფიცირება
    • შეუძლია სარეკლამო საქმიანობის რეგულირების სისტემის დონეების დიფერენცირება
    • შეუძლია რეკლამის ტექსტური და ვიზუალური მხარის კანონმდებლობასთან შესაბამისობის შემოწმება და საჭიროებისას შესაბამისობაში მოყვანა
    • შეუძლია მომსახურების გაწევასთან დაკავშირებული სამართლებრივი ნორმების გამოყენება

    4.

    რეკლამის განთავსება

    • იცის რეკლამის გავრცელების არხები
    • იცის რეკლამის სხვადასხვა მატარებლის სპეციფიკა
    • იცის ბეჭდური გამოცემების კლასიფიკაციის არსი
    • იცის გზავნილის შედგენის წყაროები
    • იცის სარეკლამო პროცესის სუბიექტთა ფსიქოლოგიური თავისებურებები
    • იცის დარწმუნების ხერხები/მეთოდები
    • იცის სარეკლამო პროცესის მონაწილეთა პასუხისმგებლობა არასათანადო რეკლამის შემთხვევაში 
    • იცის სარეკლამო მომსახურების გაწევის მარეგულირებელი სამართლებრივი ნორმები
    • იცის ორიგინალური ტექსტური დოკუმენტის შედგენის საშუალებები/ხერხები
    • იცის რეკლამის სტიმულირების მეთოდები
    • იცის PR-ის ელემენტები/სახეები
    • იცის დაკვირვების მეთოდები
    • იცის კომუნიკაციის შესახებ კანონის საჭირო მუხლები
    • იცის სარეკლამო განცხადების ტექსტის შედგენის წესები
    • იცის გრაფიკული გამოსახულების კომპიუტერული პროგრამებით სარგებლობის წესი
    • იცის ძირითადი კანონები და ნორმატიული აქტები, რომლებიც არეგულირებენ სარეკლამო საქმიანობას ქვეყანაში/საქართველოში
    • იცის მომსახურების გაწევის მარეგულირებელი ძირითადი სამართლებრივი ნორმები
    • სარეკლამო პრაქტიკის საერთაშორისო კოდექსი
    • შეუძლია რეკლამის გავრცელების სხვადასხვა არხის დადებითი და უარყოფითი მხარეების გამოვლენა
    • შეუძლია გზავნილის შედგენის წყაროების განსაზღვრა
    • შეუძლია რეკლამის გავრცელების არხის შერჩევა
    • შეუძლია რეკლამის გავრცელების/განთავსებისას მარკეტინგული კვლევის გამოყენება 
    • შეუძლია დარწმუნების ხერხების გამოყენებით საუბრის წარმართვა 
    • შეუძლია ურთიერთთანამშრომლობის პირობების დადგენა
    • შეუძლია კანონმდებლობის მოთხოვნათა დაცვით ხელშეკრულების გაფორმება 
    • შეუძლია საინფორმაციო-საკომუნიკაციო უზრუნველყოფის საშუალებების იდენტიფიცირება
    • შეუძლია სარეკლამო განცხადების მარტივი ტექსტის შედგენა
    • შეუძლია ორიგინალური ტექსტური დოკუმენტის შედგენა
    • შეუძლია ტექსტური ინფორმაციის კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენებით დამუშავება
    • შეუძლია გრაფიკულ გამოსახულების კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენებით დამუშავება
    • შეუძლია სარეკლამო ტექსტის ლიტერატურული და ვიზუალური გამართვა
    • შეუძლია სარეკლამო ღონისძიებებში მონაწილეობა
    • შეუძლია საცალო, საბითუმო ვაჭრობის და მრეწველობის მიხედვით რეკლამის ფუნქციათა დიფერენცირება
    • შეუძლია საკანონმდებლო მოთხოვნების დაცვით ხელშეკრულების გაფორმება 
    • შეუძლია ფინანსური დოკუმენტაციის გაფორმება
    • შეუძლია ტექნიკური დოკუმენტაციის გაფორმება
    • შეუძლია პროფესიული ამოცანების გადასაჭრელად სამართლებრივი ცოდნის გამოყენება 

    5.

    საკუთარი კომპეტენციის ფარგლებში უსაფრთხო სამუშაო გარემოს უზრუნველყოფა

    • იცის პირველადი დახმარების გაწევის წესები
    • იცის კონკრეტულად ვის მიმართოს დახმარებისთვის
    • იცის სანიტარულ-ჰიგიენური ნორმები
    • იცის სანიტარულ-ჰიგიენური საშუალებების მოხმარების წესი
    • იცის პირადი და სამუშაო ადგილის სანიტარულ-ჰიგიენური ნორმების კონტროლის წესები
    • იცის შრომითი უსაფრთხოების ნორმები
    • იცის ხელშეკრულებით განსაზღვრული შრომითი უფლება-მოვალეობები
    • იცის გარემოსდაცვითი ნორმები
    • იცის გარემოსდაცვითი ნორმების დარღვევის შემთხევაში მოქმედების წესები
    • იცის პროფესიული ეთიკის არსი
    • იცის საავტორო უფლებათა არსი
    • იცის კომუნიკაციის წარმართვის წესები
    • შეუძლია პირველადი დახმარების გაწევა
    • შეუძლია პირად და სამუშაო გარემოზე ზრუნვა
    • შეუძლია სანიტარულ-ჰიგიენური ნორმების შეფასება
    • შეუძლია სანიტარულ-ჰიგიენური საშუალებების მოხმარება
    • შეუძლია შრომითი უფლება-მოვალეობების სწორად შეფასება
    • შეუძლია თავისი უფლებების დაცვა
    • შეუძლია შრომითი უსაფრთხოების ნორმების დაცვა
    • შეუძლია გარემოსდაცვით ნორმებთან შესაბამისი ქცევა
    • შეუძლია გარემოს დაცვასთან მიმართებაში დაშვებული შეცდომის გამოსწორება
    • შეუძლია პროფესიული ეთიკის შესაბამისად ქცევა
    • შეუძლია საავტორო უფლებათა დაცვა
    • შეუძლია კომუნიკაციის წარმართვა

    6.

    პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნვა

    • იცის ზოგადი შრომითი უფლება-მოვალეობები
    • იცის საკუთარი სამუშაოს აღწერილობა
    • იცის ზოგადი პროფესიული ნორმები
    • იცის შეფასების თანამედროვე კრიტერიუმები
    • იცის პროფესიული განვითარების გზები
    • იცის ცოდნისა და გამოცდილების ობიექტური შეფასების ხერხები
    • იცის თანამედროვე ტენდენციები პროფესიულ ასპექტში
    • იცის კომუნიკაციის წესები
    • იცის დარგის სიახლეები
    • იცის თანამედროვე ტექნოლოგიები
    • შეუძლია საკუთარი პროფესიული ნორმების განსაზღვრა
    • შეუძლია საკუთარი ცოდნის ობიექტური შეფასება
    • შეუძლია საკუთარი კომპეტენციის ობიექტურად განსაზღვრა
    • შეუძლია პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნვა
    • შეუძლია სიახლისადმი ადაპტირება
    • შეუძლია სხვადასხვა პროფესიულ აქტივობებში მონაწილეობის მიღება
    • შეუძლია საინტერესო ნიუანსების დაჭერა

     

     

    • კვალიფიკაციის მინიჭება

     

    კვალიფიკაციის მოსაპოვებლად პროფესიულმა სტუდენტმა უნდა დააგროვოს პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამაში განსაზღვრული მოდულებით გათვალისწინებული კრედიტები.

  • სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების (სსსმ) და შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე (შშმ) პროფესიული სტუდენტების სწავლებისათვის
  • შეზღუდული შესაძლებლობისა და სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე პირთა პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამაში ჩართულობის უზრუნველყოფის მიზნით, ასეთი პირები მოდულებზე დაიშვებიან მოდულის წინაპირობის/წინაპირობების დაძლევის გარეშე. პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამით განსაზღვრული კრედიტები პირს ენიჭება მხოლოდ შესაბამისი სწავლის შედეგების დადასტურების შემთხვევაში, ხოლო კვალიფიკაცია - მე-11 პუნქტით გათვალისწინებული წესით.

     

     

    • ჩარჩო დოკუმენტის შემუშავების სამართლებრივი საფუძვლები და მოქმედების ვადა

     

    • საქართველოს კანონი - „პროფესიული განათლების შესახებ“
    • დარგის მარეგულირებელი საკანონმდებლო აქტები
    • „ეროვნული საკვალიფიკაციო ჩარჩო“

     

    პროფესიული სტანდარტები: 

  •  პროფესიული სტანდარტი;
  • სარეკლამო  აგენტი პროფესიული სტანდარტი.
  •  

    კლასიფიკატორები:

    • საქართველოს ეროვნული კლასიფიკატორი - ეკონომიკური საქმიანობის სახეები (2016 წ.)
    • დასაქმების საერთაშორისო კლასიფიკატორი (ISCO)
    • განათლების საერთაშორისო კლასიფიკატორი (ISCED)